Ja, du kan absolut returnera varor du har köpt på neye.dk. Du kan byta och returnera alla varor som köpts på webbutiken inom 30 dagar – kom bara ihåg att ta med din orderbekräftelse, antingen utskriven eller på mobilen, när du returnerar i butiken.
NY! Vår populära Moncey-serie kommer nu i en miljövänlig version. Den tillverkas nu i återvunnet material – både ute och inne! Ultra stark, säker och stabil resväska. Moncey tillverkas i polypropen eftersom detta material har en hög slitstyrka och seghet, inte är vätskeabsorberande, inte angrips av bakterier och kan tvättas rent, även vid låga temperaturer. Som jämförelse tillverkas även krockhjälmar och bilstötfångare i polypropen. Väskan stängs med 3 klicklås – ett i botten av väskan, ett i toppen och ett med ett integrerat handtag på sidan av väskan med ett TSA-kombilås. TSA-låset krävs vid inresa till USA och gör inte bara att du kan ställa in din personliga kod, utan säkerställer också att den amerikanska "Transportation Security Administration" (TSA) kan kontrollera ditt bagage utan att förstöra låset, med hjälp av en speciell nyckel som bara de har. Det lilla nyckelhålet med den röda TSA-skylten bredvid är därför endast för användning av dessa säkerhetsmyndigheter. I själva förslutningen har Moncey ett vattenavvisande gummimembran – en riktigt bra idé i regnigt väder. På baksidan hittar du ett utvändigt monterat flerläges draghandtag, som därför inte tar plats inne i resväskan, och en smart integrerad adresshållare. Resväskan har ett bärhandtag upptill utöver vagnhandtaget och skyddsfötter på sidan. Dessutom har resväskan 4 dubbla spinnerhjul för optimal smidighet och ljudfri körning. Inuti är resväskan helfodrad med elastiska remmar i ena facket och nätseparation med dragkedja i det andra facket och slutligen en avlång ficka för alla småsaker. Detta håller ditt bagage väl under kontroll. 5 års världsomspännande garanti.
Ja, du kan absolut returnera varor du har köpt på neye.dk. Du kan byta och returnera alla varor som köpts på webbutiken inom 30 dagar – kom bara ihåg att ta med din orderbekräftelse, antingen utskriven eller på mobilen, när du returnerar i butiken.
Vid reklamation, vänligen besök en av våra butiker med ditt kvitto eller orderbekräftelse. Butikspersonalen kommer att bedöma om det rör sig om en produktionsfel som omfattas av 2 års reklamationsrätt. Om så är fallet kommer de att registrera en reklamation. Reklamationer hanteras inom skälig tid och det kommer vara butiken som håller dig informerad. Ärendet kan lösas genom reparation, utbyte, prisavdrag eller återbetalning av köpeskillingen, beroende på den specifika situationen
Nej, det går inte att reservera en vara online. Man kan istället kolla om varan finns i lager i en butik, och då är du välkommen att ringa till butiken och be dem lägga undan varan åt dig.
Om varan är defekt eller bristfällig vid mottagandet, bör du vända dig till en butik eller kontakta kundtjänst så snart som möjligt efter mottagandet. Butiken kan byta ut din vara om de har den i lager. Kundtjänst kan undersöka om det går att skicka en ny vara från vårt lager
Du kan genom att klicka på 'Hitta varan i butik' se vilka butiker som har varan i lager. Vårt lagersystem tillåter inte att vi skickar/flyttar varor från en butik till en annan. Varan måste därför antingen köpas i den fysiska butiken eller köpas online. Kom ihåg att alltid ringa i förväg för att vara säker på att varan finns i lager och reserverad för dig.
Om du har frågor om en eller flera varor på neye.dk, är du välkommen att skicka ett e-postmeddelande till kundservice@neye.se. För att kunna hjälpa dig med en specifik vara behöver vi ett artikelnummer - det hittar du under produktbeskrivningen.
Ja, när du har lagt din beställning kommer du omedelbart att få ett e-postmeddelande som tack för din beställning. Först när ditt paket skickas från vårt lager kommer vi att skicka din slutliga orderbekräftelse. Kort tid därefter kommer du att få ett e-postmeddelande med en track&trace-länk så att du kan följa paketets resa. Om du inte har fått ett e-postmeddelande från oss kan det ha hamnat i din skräppost eller så kan du ha stavat din e-postadress fel.
Du är alltid välkommen att skriva till kundtjänst på kundservice@neye.se, så kan vi skicka din orderbekräftelse eller track&trace-e-post igen.
Vi donerar allt överskott till cancerforskning